Page 13 - Plesner CSR 2018
P. 13

”Skoleprojektet er nu gennemprøvet med suc- ces, og jeg har et meget stort ønske om, at vi får mulighed for at udbrede projektet i hele Danmark. Til det formål har vi bl.a. udviklet en drejebog, der beskriver kerneaspekterne
i projektet og illustrerer, hvordan man som virksomhed kan starte sit eget skoleprojekt. Lige nu overvejer vi, hvordan vi bedst muligt kan give stafetten videre til andre virksom- heder, der har lyst til at engagere sig og gøre en forskel for udfordrede unge”, siger Shaina Jabbar.
Som tidligere elev på Nørrebro Park Skole og mønsterbryder har Shaina Jabbar siden Skoleprojektets start selv været rollemodel - en opgave der for hende er særlig me- ningsfuld:
”Det rum og den mulighed, jeg har som rol- lemodel for nogle af pigerne i Skoleprojektet, bruger jeg til at fortælle om mine egne erfa- ringer som mønsterbryder, og hvordan jeg selv har nået mine mål mod alle odds. I min verden er alting muligt og opnåeligt, hvis man virkelig vil det. Det er de frø, jeg gerne vil så hos eleverne, så de kan træffe deres egne valg på et oplyst grundlag. At følge eleverne og se dem udvikle sig så positivt gennem forløbet er virkelig værdifuldt for mig”.
TOVHOLDER SKOLE ROLLEMODELLER VIRKSOMHEDSBESØG STATUSMØDER
Kort om Skoleprojektet
Formålet med Skoleprojektet er at inspirere eleverne til at forstå vigtigheden af at tage skole og uddannelse alvorligt og motivere dem til at fokusere på de mange jobmuligheder og frihedsgrader, som videreuddannelse kan give.
Gennem Skoleprojektet har Plesner valgt at indgå længerevarende samarbejder med udvalgte udskolingsklasser på to Nørrebro-skoler, Nørrebro Park Skole og Blågård Skole, hvor mange elever har både sproglige og sociale udfordringer. Samarbejdet omfatter også ’mønsterbrydere’, der typisk er af anden etnisk herkomst og fungerer som rollemodeller for eleverne.


































































































   11   12   13   14   15